Dodatek k Pravidlům kanoistiky na divokých vodách

Na základě změn v Mezinárodních slalomových i sjezdových pravidlech Výkonný výbor ČSKDV vydává Dodatek k Pravidlům ČSKDV platný od 1.1. 2015.

Mezinárodní kanoistická federace ICF podstatně změnila mezinárodní pravidla s platností od 1.1. 2015. Protože se jedná i o změny  v bodování průjezdu branek, bylo nutné změnit i naše Pravidla.  Změny Pravidel se týkají 5- ti článků ( 3.02.01,3.07.04c, 3.07.04f, 3.07.06, 3.11.03). Podstatnou změnou v Pravidlech je hodnocení průjezdu branek. Ve zkratce -  je umožněn opravit průjezd branky ( dosud hodnocených 50 trestnými sek.) v případech, kdy nebyla protnuta spojnice brány ve špatném směru - viz Dodatek k Pravidlům. Dále jsou zrušeny jednotyčkové branky a závod družstev ve sprintu je možné jet pouze v jedné jízdě ( stejně jako ve slalomu). 

docxDodatek_Pravidla_CSKDV.docx

Nové Statuty a Pravidla ICF ( slalom i sjezd) naleznete zde: http://www.canoeicf.com/icf/AboutICF/Rules-and-Statutes.html

Vzhedem ke změně hodnocení průjezdu branek doporučuji rozhodčím přihlásit se na seminář, který bude pořádat Komise rozhodčích ČSKDV v termínu 7. a 8. března ( více info na Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.).

 

Dodatek k Pravidlům kanoistiky na divokých vodách platných od 7. února 2013

Změna Pravidel kanoistiky na divokých vodách platná od 1. 1. 2015

Změny Pravidel kanoistiky na divokých vodách se týkají těchto článků:

3.02.01 

Branka se skládá ze dvou zavěšených tyček, které jsou značeny bílými a zelenými pruhy (branky povodné), nebo bílými a červenými pruhy (branky protivodné), přičemž poslední pruh u vody musí být vždy bílý. Jednotlivé pruhy jsou 20 cm dlouhé. Konec posledního bílého pruhu může být případně označen 2 cm černým pruhem.

3.07.04 c)

c)Zvrhnutí v brance

Hlava (u C2 jednoho ze dvou závodníků) protnula spojnici v okamžiku, kdy byl závodník ve zvrhnuté poloze, není-li brána správně projeta předtím, než začne průjezd nějaké následné brány. Loď je ve zvrhnuté poloze tehdy, jestliže tělo (trup a hlava) je celé pod vodou. 

3.07.04 f)

f)Část hlavy protnula brankovou linii ve správném směru spolu s částí i bez části lodi, není-li brána správně znovu projeta předtím, než začne průjezd nějaké následné brány.

3.07.06

Opakované pokusy o projetí branky bez dotyku na tyčkách se netrestají, jestliže část hlavy závodníka (závodníků) dosud neprotnula spojnici tyček v nesprávném směru.

Vysvětlení: Možná oprava průjezdu doposud hodnocených 50 sec., ve všech případech, kdy nebyla protnuta spojnice brány ve špatném směru.

3.11.03.  

Závod ve sprintu se jede ve dvou jízdách. Do výsledků se započítává lepší jízda. Pokud závodník první jízdu nedokončil, může startovat ve druhé jízdě. Výjimku tvoří závod družstev ve sprintu viz. čl. 2.09.04.

 

Dodatek k Pravidlům schválen Výkonným výborem ČSKDV dne 11. 12. 2014


Partneři ČSK sekce divoká voda

Skupina ČEZUniqaBIG SHOCK!Auto PodbabskáGalasportGRMHikoAirMarinePLANTinspektaAlpinePRO

Činnost podporována institucemi

Národní sportovní agenturaArmádní sportovní centrum DuklaVictoria - Vysokoškolské sportovní centrum MŠMT

 

Mediální partneři

Česká televizeRadiožurnál

 

Příprava Juniorské reprezentace probíhá za Podpory

NadaceCEZ

 

Kanoe.cz

Český vodácký server


Český svaz kanoistů, z.s.
Zátopkova 100/2
+420.242429245
info@kanoe.cz
Po-Pá: 9.00 - 16.00

Uložit
Uživatelské nastavení cookies
Stránky využívají cookies pro zajištění co nejlepšího fungování pro čtenáře. Pokud se rozhodnete odmítnout použití cookies, nemusít stránky fungovat dle vašich představ.
Přijmout vše
Odmítnout vše
Číst více
Nezbytné
Tytot cookies jsou potřebné pro zajištění správného fungování webu. Tyto nelze vypnout.
Admin Tools
Přijmout
Analyticcké
Nástroje pro analýzu dat návštěvnosti stránek.
Google Analytics
Přijmout
Odmítnout