• 1
  • 2
  • 3

Čtyřkajak postoupil do finále mistrovství Evropy hladce, podruhé uspěl i Fuksa

logo euro14První společný závod v sezoně zvládli bronzoví olympijští medailisté ze čtyřkajaku hladce. Daniel Havel, Lukáš Trefil, Josef Dostál a Jan Štěrba vyhráli rozjížďku na mistrovství Evropy a v neděli odpoledne je čeká finále, do nějž budou nastupovat jako obhájci titulu. „Z loňska už jsme poučení, že tady na Evropě zase o tolik nejde, směřujeme k mistrovství světa. Ale když to tady vyjde, určitě nás to nakopne," řekl háček posádky Daniel Havel.

Český čtyřkajak začal pomaleji, ale pak soupeře jasně předčil. „Od startu hodně vyrazili Němci, ale hned po dvoustovce jsme je přešli a začali jsme jim postupně ujíždět," popisoval Havel. „Bylo to v pohodě, až nás to docela překvapilo. Ani před startem jsme z toho ale neměli strach, všichni jsme se při rozjetí na singlech cítili dobře, takže jsme do toho šli celkem v klidu."
Naprosto hladce si druhý postup dne zajistil také singlkanoista Martin Fuksa. Zatímco dopoledne byl druhý v rozjížďce na olympijském kilometru, svou jízdu na pětistovce suverénně ovládl. „Jelo se mi dobře, vyhrál jsem, paráda," řekl Fuksa, jenž si po zbytek dne dopřál volno. V sobotu ho čeká rozjížďka na dvoustovce a odpoledne finále na kilometru.
To uniklo kajakáři Josefu Dostálovi. Bronzovému medailistovi z loňského šampionátu nikterak nepomohlo, že odpoledne vítr nad jezerem Beetzsee pořádně zesílil a zvyšoval vlny. Kvůli těm singlkanoisté na startu semifinále, které předcházelo závodu kajakářů, měli problém udržet lodě v blocích a někteří se dokonce nechtěně koupali. Dostál dojel v semifinále pátý, od postupu ho dělily skoro dvě vteřiny. V cíli dal znát najevo zklamání.
„Měl jsem vztek, protože jsem ze sebe bohužel nedokázal dostat to, co jsem měl natrénováno. Kvůli vlnám. Nerad se vymlouvám na podmínky, ale tentokrát asi právem můžu. Přeci jen mám o nějakých dvacet nebo třicet kilo víc než ostatní a když jsou vlny, tak se v nich potápím," vysvětloval juniorský mistr světa a člen úspěšného čtyřkajaku.
Každá vlna ho totiž zbrzdí. „Nejvíc mě v trati rozčilovalo, když jsem před sebou viděl soupeře, jak si jeli krásně na vlnách, a já dostával jednu za druhou do obličeje. Nedokážu se pak uvolnit, jet. Jak mi pokaždé skočí vlna do břicha nebo do obličeje, zastaví mě to a zase to musím rozjíždět. A když vln přijde třeba padesát, je jedno, kdo je lepší, nebo horší. Jede ten, kdo je lehčí a je na to zvyklý."
Rozčarováním skončilo odpoledne i pro deblkanoisty Jaroslava Radoně a Filipa Dvořáka. Po postupu na kilometru si věřili i na poloviční trati, ale rozjížďka se jim nepovedla. Když viděli, že jim soupeři odskočili, zpomalili a šetřili síly na semifinále. V něm jim však postup unikl o pouhé čtyři tisíciny vteřiny.
„Lepší nevědět," řekl háček Jaroslav Radoň. „Dost nás rozhodila rozjížďka, vůbec nevím, co se tam stalo. Doufali jsme, že budeme bojovat o medaili, na pětistovce na ni určitě máme, vyhráli jsme svěťák."
Deblkanoisté přitom vzhledem k podmínkám na semifinále vyměnili svou loď se lvem na přídí za jiný typ, vhodnější do vln. „To bylo dobré rozhodnutí, jinak bychom se tam fakt potopili. Dvě stě metrů před cílem jsme jeli s vítěznými Němci, ale v okamžiku, kdy jsme zvedli frekvenci a přišlo mi, že s nimi fakt jedeme, oni zvládli vlny lépe, my jsme to úplně neudrželi. Ale lepší si to vybrat teď. Za čtyři týdny je mistrovství světa, věřím, že na to máme. Teď nás to trochu vyučilo, ale to je sport," dodal Radoň. „Finále na kilometru jedeme v sobotu až v šest večer, do té doby se zkoncentrujeme."
V sobotu dopoledne jsou na programu rozjížďky na sprinterské dvoustovce, před polednem pojede Josef Dostál finále B na singlkajaku na 1000 m. Blok bojů o medaile proběhne po půl páté odpoledne – Martin Fuksa startuje na kilometru v 16.44, čtyřkanoe v 17.34 a deblkanoisté Jaroslav Radoň a Filip Dvořák v 18.04. V neděli se pak pojede o medaile na dvoustovce, pětistovce a finále čeká také čtyřkajak, který před rokem získal zlato. Pojedou se i závody na 5000 metrů.

Rozjížďky, muži, C1 500 m: 1. FUKSA 1:48,328, 2. Pavlov (Rus.) -2,633, 3. Brendel (Něm.) -3,692, K4 1000 m: 1. HAVEL, TREFIL, DOSTÁL, ŠTĚRBA 2:50,578, 2. Bělorusko -1,094, 3. Slovensko -1,143, semifinále, muži, K1 1000 m: 1. Jurenja (Běl.) 3:36,931, 2. Carre (Fr.) -0,568, 3. Kirčev (Bul.) -1,816, ... 5. DOSTÁL -3,741, K2 1000 m: 1. Kopistinskij, Baštovij (Ukr.) 3:17,703, ... 5. ADAM, DAVÍDEK -2,913, C2 500 m: 1. Nuck, Holtz (Něm.) 1:42,896, 2. Bezuglij, Kupin (Az.) -0,453, 3. Jančuk, Mišuk (Ukr.) -1,477, 4. RADOŇ, DVOŘÁK -1,481, ženy K2 500 m: 1. Belcherová, Cawthornová (Brit.) 1:44,310, ... 6. HAVLOVÁ, MACHOVÁ -5,346, K4 500 m: 1. Portugalsko 1:35,061, ... 5. KOŽÍŠKOVÁ, MLEZIVOVÁ, ŠEBESTOVÁ, MATOUŠKOVÁ -1,594.

Podrobné informace o šampionátu najdete zde: http://emcanoesprintbrandenburg.de/en
Živě můžete sledovat dění zde: http://live.emcanoesprintbrandenburg.de/

Informace o českém týmu na Facebooku: https://www.facebook.com/rychlostnikanoistika

Vysílání Eurosportu, sobota 12. července: 16.30 Eurosport 2 (živě finále na 1000 m a K4 žen 500 m) a 17.45 Eurosport International, neděle 13. července: 11.45 Eurosport 2 (živě finále na 200 m), 15.00 Eurosport 2 (živě finále na 500 m a K4 muži 1000 m), 17.00 Eurosport 2 K1 ženy 5000 m, 17.45 Eurosport muži záznam včetně přenosu závodu K1 mužů 5000 m.

Text Barbora Žehanová

k4 trenink

Partneři rychlostní kanoistiky

UniqaAlpinePROLabe Aréna

Činnost podporována institucemi

Národní sportovní agenturaArmádní sportovní centrum DuklaVictoria - Vysokoškolské sportovní centrum MŠMT

Mediální partneři

Česká televizeRadiožurnál

Facebook ICF

Facebook ČSK RK

Kanoe.cz

Český vodácký server

Český svaz kanoistů, z.s.
Zátopkova 100/2
+420.242429245
info@kanoe.cz
Po-Pá: 9.00 - 16.00

Uložit
Uživatelské nastavení cookies
Stránky využívají cookies pro zajištění co nejlepšího fungování pro čtenáře. Pokud se rozhodnete odmítnout použití cookies, nemusít stránky fungovat dle vašich představ.
Přijmout vše
Odmítnout vše
Číst více
Nezbytné
Tytot cookies jsou potřebné pro zajištění správného fungování webu. Tyto nelze vypnout.
Admin Tools
Přijmout
Analyticcké
Nástroje pro analýzu dat návštěvnosti stránek.